Predaj sro s históriou alebo ready made- čo sa viac oplatí?
Ak chce človek naštartovať určitú podnikateľskú činnosť, bude ju riadiť pod svojou spoločnosťou, resp. firmou a táto sa musí zapísať do obchodného registra. Jej názov, predmet podnikania, sídlo,… atď. V takomto prípade niekto okamžite uvažuje smerom, že takúto spoločnosť si musí založiť sám, pekne od základov. V skutočnosti má však aj iné možnosti- môže sa zaujímať o predaj ready made spoločností alebo o predaj sro s historiou https://41business.com/predaj-ready-made. Teda v oboch prípadoch kúpi už hotovú firmu.
- Aký je ale medzi nimi rozdiel a ktorá sa viac oplatí?
Zásadný rozdiel medzi týmito dvoma možnosťami je ten, že v prvom prípade (ready made) podnikateľ kupuje spoločnosť bez histórie, teda takú, ktorá nevykonávala žiadnu ekonomickú a podnikateľskú činnosť, pretože bola vytvorená len za účelom predaja. Je teda „čistá“, má však vybavené potrebné náležitosti k rýchlemu štartu podnikania. Ready made a fakt, že eseročka nemá vôbec žiadnu históriu, niektorí považujú za výhodu, iní zas nie. Nedá sa jasne odporučiť, ktorá z možností je lepšia, to záleží individuálne od záujemcu.
- Aké zaujímavé stránky teda zas môžu mať spoločnosti s históriou?
Tieto sú takisto na predaj ako tie ready made, hoci predstavujú presný opak. To znamená, že majú za sebou finančnú históriu a podnikateľskú činnosť, niektoré dokonca celkom bohatú. To pôsobí na niektorých záujemcov vierohodnejšie, predsa len ide o firmu, čo už niečo vydržala a má za sebou možno atraktívnu minulosť. S takouto eseročkou sa dá navyše ľahšie vybaviť úver od banky, určite ľahšie ako s novou spoločnosťou, čo na trhu ešte len začína.
No samozrejme treba si dať pozor aj na niektoré riziká, čo sa môžu spájať s predajom spoločností, ktoré už za sebou majú finančnú minulosť. Zo svojho aktívneho obdobia môžu mať nesplnené určité pohľadávky a záväzky, čo potom pripadnú na starosť novému majiteľovi. Ale nemusia, je dôležité kupovať ich z overených zdrojov, čo vám poskytnú garanciu.