E-shop s elektronikou a veľmi silná konkurencia
Elektronická forma podnikania, respektíve poskytovanie elekronických služieb zákazníkom dnes už nie je žiadnou nadčasovou a výnimočnou novinkou, ale bežným, priemerným servisom. To platí hlavne o prevádzke e-shopov. E-shop bol pred niekoľkými rokmi novinkou v podstate s malou konkurenciou, no dnes je to úplne o niečom inom. Dnes už k úspechu nestačí len vytvoriť e-shop, v prípade úspechu dnes musí byť e-shop niečim originálny, musí v každom smere vyhovieť zákazníkovi, mal by poskytovať rýchlejšiu a lacnejšiu donáškovú službu, skrátka konkurecnia e-shopov sa stáva obrovská a preto treba hľadať cesty, aby si zákazník vybral práve ten váš.
Veľmi dôležité je aj zvážiť, aký tovar chcete touto formou predávať. Zoberme si situáciu, že sa rozhodneme predávať napríklad elektroniku. Elektronika je síce populárna, ale práve preto sú dnes najznámejší giganti ako Heuréka, Mall, Alza, Hej,… ktorí tento tovar ponúkajú. No viete si prestaviť konkurenciu s týmito e-shopmi, cez ktoré dokážete kúpiť v podstate takmer každý elektro produkt a majú svoje dlhoročné meno a záujem na /nielen/ slovenskom trhu s eletronikou?
Myslím si, že začínajúci e-shop by bol v porovnaní s nimi iba malou myškou túžiacou skoliť slona. Inými slovami, náš e-shop by si záujemcovia o nákup elektra takmer ani nevšimli, pretože automaticky uprednostňujú zaužívanú cestu, nákup cez tieto známe a overené obchody ponúkajúce množstvo elektro produktov v rôznych kategóriách.
Ak by sme sa im chceli ponukou vyrovnať, minuli by sme neuveriteľne veľa finančných prostriedkov a aj napriek tomu by šanca, že si nás niekto všimne, zostala relatívne malá. V prípade možného úspechu ale existuje cesta. Začať s týmito najznámejšími shopmi spolupracovať a to tak, že by sprostredkovali našu ponuku. Záujemcovia by sa tak k našej stránke dostali cez vyhľadanie a ponuku týchto známejších sprostredkovateľov ako napríklad Heuréka, ktorá presmeruje ponuku k dotyčnému e-shopu.
To však platí iba v prípade Heuréky, ostatné online shopy ako Mall, Alza, či Hej majú svoju vlastnú ponuku, čiže v ich prípade o premerovaní na iné weby nevravíme.